top of page

Het aanbod

Advies en begeleiding

De begeleiding wordt op top-down wijze aangeboden waarbij leerlingen inzicht krijgen in hun eigen leerweg en de keuzes die zij hierin kunnen maken. Leerlingen leren alle bijbehorende vaardigheden zoals haalbare en uitdagende doelen bepalen, een goede planning maken, jezelf monitoren en reflecteren op jouw eigen leerstrategieën. Leerlingen op het PO krijgen opdrachten om op school mee aan de slag te gaan. Leerlingen op het VO krijgen opdrachten voor thuis gerelateerd aan hun huiswerk. Hierdoor ontstaat geen opstapeling, maar zijn de leerlingen ook meer gemotiveerd omdat het nuttig is. 

​​

Door mijn gestructureerde aanpak kunnen docenten en ​​leerkrachten makkelijk aanhaken bij het proces. Begeleidingen zijn enkel effectief wanneer school, ouders, de leerling en ik samen opgaan. Alleen middels deze systemische aanpak is 'onderpresteren' omkeerbaar. Ik kan meedenken en bemiddelen om school, u en uw kind op één lijn te krijgen met een gericht plan van aanpak. 

 

Mijn begeleidingen geef ik op lokatie (school of thuis) maar kunnen ook plaatsvinden in mijn praktijkruimte.

 

Pedagogisch Didactisch Onderzoek naar hiaten

Hoogbegaafde kinderen zijn kwetsbaar voor het ontwikkelen van hiaten in de leerstof. Omdat zij de schoolse leerstof overstijgen ontwikkelen zij vaak al eigen strategieën om vraagstukken op te lossen voordat de leerstof is aangeboden. Deze strategieën zijn niet altijd even efficiënt. Ook zijn er vaak problemen met automatiseren omdat zij het nut niet inzien van ‘stampwerk’ waardoor tafels middels omslachtige strategieën worden beredeneerd in plaats van geautomatiseerd. 

Pedagogisch Didaktisch Onderzoek kan inzicht geven in het strategiegebruik van uw kind. Hierdoor kunnen eventuele hiaten worden weggewerkt. Daarnaast observeer ik op welke wijze en snelheid uw kind bepaalde instructies oppikt en waar eventuele emotionele blokkades liggen.

​​

Intakegesprek

Neem gerust contact op voor een gratis intakegesprek om af te stemmen of mijn begeleiding passend kan zijn.

​

bottom of page