Scholing
Inspiratie sessie
Goed onderwijs bieden aan meer -en hoogbegaafde kinderen hoeft niet automatisch meer werkdruk te geven. Er zijn inmiddels veel middelen om deze kinderen goed te kunnen signaleren, volgen en bedienen zonder dat deze kinderen buiten het klassensysteem dienen te vallen. Omdenken, hoge orde denkvaardigheden aanspreken (taxonomie van Bloom) en begeleiden op het proces zijn hierbij de keywords. Mijn leerweg de Baas geeft korte trainingen aan teams die binnen een middag op een werkbare wijze meer handen en voeten willen geven aan het aanbod voor deze kinderen in de klas.
​
Training en beleidsvorming op maat
Heeft uw school of schoolbestuur goede wil om passend onderwijs te bieden aan meer- en hoogbegaafde leerlingen maar lukt het niet om dit kwalitatief goed vorm te geven? Mijn leerweg de Baas kan hierbij helpen. Door teamtraining te geven afgestemd op de specifieke hulpvraag. Maar ook door vanuit visie beleid te vormen en te schrijven. Klassenobservaties en interviews met docenten en schooldirecteuren is hierbij wenselijk.
Opzetten of versterken van Plusklassen
Bij het opzetten van een plusklas kan een school tegen verschillende vraagstukken aanlopen.
Wat willen we bereiken met de plusklas, hoe geven we dit vorm, hoe gaan we de kwaliteit vaststellen en hoe komt de selectieprocedure eruit te zien? Jouw leerweg de Baas kan scholen begeleiden bij het opzetten van diverse plusklassen. Is er al een plusklas aanwezig maar ontbreekt de transfer in de klas? Jouw Leerweg de Baas kan een oplossing zijn.
​
Kind en leerkracht begeleiding
Jouw leerweg de Baas biedt ondersteuning bij diverse kindtrajecten met complexe onderwijsbehoeften binnen de school. Deze begeleiding kan bestaan uit het in kaart brengen van de onderwijsbehoeften, het verrichten van observaties, advisering, het opstellen van een plan van aanpak, verslaglegging, begeleiding en bemiddeling.
​​
Neem gerust contact op om de mogelijkheden te verkennen
​